Sitten kun kaikki kiinnityspultit olivat irti aloimme irroittaa vaihteistoa moottorista. se tapahtui ihan kampeamalla. Tämän jälkeen kun vaihteisto oli moottorista irti ilmaantui pieni ongelma: vaihteisto ei mahtunut alas koska auton apurunko oli tiellä. Siksi jouduimme laskemaan apurunkoa alaspäin. Tämä on tyypillistä Relluissa että apurunkoa pitää laskea kun vaihteistoa otetaan irti. Apurunko oli kiinni neljällä jykevällä pultilla. Pulttien aukaiseminen oli haastavampaa kuin luulimme koska auto oli vanha ja pultit tuppas olemaan vähän ruosteessa joten pultit pyörivät tyhjää. Jouduimme poraamaan ja rälläköimään apurungon pultit rikki. Tämän tehtyä tuimme apurungon vaihteistonostimilla. Kun laskimme apurunkoa vaihteisto mahtui tulemaan alas ja otimme vaihteiston käsivoimilla alas.
Alla vaihteistoon liittyviä kuvia
vauhtipyörä |
paineasetelma moottorissa kiinni |
paineasetelma irroitettuna |
vaihteisto irroitettuna |
kytkinlevy irroittaa moottorin vaihteistosta. kytkinlevy irroitettuna |
vaiuhtipyörä sivusta kuvattuna |
Vauhtipyörän päässä olevat kampiakselin tiivisteet |
moottori vaihteiston irrottamisen jälkeen |
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti