maanantai 18. maaliskuuta 2013

Alatukivarren vaihto

Katsastuksesta tuli auto mikä oli hylätty viallisen alatukivarren takia. Wolkkarissa oli ilmeisesti alatukivarren laakeroisti rikki.


Tukivarren vaihto on helppoa. Ensin otetaan rengas irti, sitten irroitetaan pultit rungosta, joilla tukivarsi on kiinni. Sitten vetoakseli irti renkaan päästä sekä kolmas tukivarren pultti jousen alapuolelta.
Uuden ja vanhan tukivarren ero
Tässä kuvassa nähdään että laakerointi eli kumi mikä joustaa kiinnityskohdassa, on lähtenyt irti ja sitä kautta vähän vaurioitunut

Uusi tukivarsi ja uusi laakerointi
Kiinnitettiin uusi tukivarsi kaikilla pulteilla kiinni ja lopuksi koeajolla varmistettiin että kaikki on kunnossa. Auto toimi hienosti ja auto tulee menemään katsastuksesta nyt läpi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti